Bila Dah Kenal Pasti Tahap Kesedaran Pelanggan ...

mesej menjual akan jadi lebih mudah.


Nigeria Scam memang hebat. Ilmu pengaruh yang mereka ada buatkan prospek atau target menyerah. Samada duit atau maruah. Mereka pandai mencari mangsa. Mereka kaji mangsa mereka. Mereka memang pakar.

Ramai yang tertipu. Ramai yang menyerahkan duit apabila diminta. Itu la realiti. Mereka mengkaji mangsa pada setiap sudut. Dan mereka tahu kebanyakan mangsa TAMAK. Mereka hanya perlu aktifkan elemen tamak yang telah ada pada setiap mangsa. 

Begitu juga bila menulis iklan. Saya bukan maksudkan perlu menipu. Kita hanya perlu kenal pasti kehendak prospek. Dan kita tidak mampu untuk cipta kehendak baru prospek. Yang kita mampu buat hanya aktifkan saja kehendak yang memang tersedia ada dalam diri prospek.

Untuk aktifkan kehendak prospek yang sedia ada, kita perlu tahu apa yang sedang bermain di fikiran prospek. Untuk tahu apa yang sedang bermain difikiran prospek kita kena tahu ditahap mana tahap kesedaran prospek. 

Untuk tahu ditahap mana tahap kesedaran prospek kita kena tahu macamana nak salurkan atau aktifkan tahap kesedaran tersebut.

Barulah kita tahu mesej apa yang perlu kita sampaikan pada prospek.

P.S Ada 5 tahap kesedaran pelanggan yang kita perlu tahu. Saya akan jelaskan pada artikel yang akan datang.